۱۸ آبان

تبلیغات برای مصرف کننده و غیر مصرف کننده

خیلی مهمه با کی میخوای صحبت کنی


آیا مخاطب شناختی نسبت به شما دارد یا نه ؟؟؟
آیا مخاطتان مصرف کننده محصول شما هست یا خیر؟؟؟

 

من اسمشو گذاشتم مخاطب خواب و مخاطب بیدار

منظور از شما همان برندتان است
میزان آگاهی مخاطب از برند و محصول شما چقدر است و این آگاهی در چه مرحله ای قرار دارد؟؟؟
به گروهی از مخاطبین باید گفت این همان محصولیست که میشناسی ولی چون برند من را نمیشناسی و بهش اعتماد نداری از من نمیخری، بیا بخر من بهت جایزه میدم یا تخفیف، به یکی دیگه باید گفت محصول اصلا چی هست و چه دردی ازت دوا میکنه
مخاطب نسبت به محصول و برند شما شناختی ندارد و شما در تبلیغات حرف از آفرهای خوب و تخفیف های وسوسه انگیز میزنید و برایتان عجیب است چرا روی مخاطب تاثیری ندارد من این مخاطب را مخاطب خواب میدانم
شما با یک شخصی که خواب باشد صحبت کنید چنانچه متوجه صحبت و پیام شما شد مخاطب خواب هم متوجه پیام تبلیغاتی شما میشود.
مخاطب را باید به آرامی بیدار کنید و در صورتی که ناگهان یک پارچ آب روی شخص خواب خالی کنید اصطلاحا روح فرصت برگشت به بدن را پیدا نمیکند و امکان فوت شخص وجود دارد
برند و محصولی که جدیدا وارد بازار شده و آگاهی نسبت به آن در بین مخاطبین هدف بازارش وجود نداره قطعا چنانچه یک پیشنهاد غافلگیر کننده بهش داده بشه شخص پیام شما را دیکد نمیکند و درصورتی که این پیشنهاد هیجان انگیز و غافلگیر کننده باشد احتمال از دست دادن و مرگ مخاطب بالاست به عنوان مثال (وقتی تپسی هنوز نسبت به خدمت جدیدش همان تپسی لاین هیچ اطلاع رسانی درون سازمانی نکرده و آموزشی به رانندگانش که بخش بزرگی از مخاطبین در این صنعت هستند نداده و از طرفی با فعالیت های تبلیغاتی تقاضاخرید سرویس برای این خدمت را افزایش میدهد، راننده که همان مخاطب خواب است پیشنهاد ارزش تپسی با درآمد بیشتر را نفهمیده و نظر منفی خودش در خصوص این سرویس را به مسافرین القا میکند)

دیدگاه ها


  • […] رسانه و بودجه تبلیغاتی را به زبان عامیانه بازگو کنم مخاطب را گیاه فرض کنیم و بودجه تبلیغاتی را آب ما در یک باغچه […]

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.