مشاوره-تبلیغات

تعداد انگشت شمار کارشناسان و مشاوران تبلیغات!!!


در ایران افراد بسیاری را میشناسیم که به عنوان کارشناس، مدیر و مشاور تبلیغات فعالیت میکنند

 

ولی این رشته حدود ۵ سال است که وارد دانشگاهای ایران شده و تعداد خروجی های آن بسیار پایین بوده. قطعا تخصص هایی که در کنار هم یک تیم تبلیغات را میسازد وجود داشته و آژانس های تبلیغاتی بر پایه همین شکل گرفته اند. مثلا افرادی که در حوزه گرافیک، ادبیات، جامع شناسی، روانشناسی فعالیت کرده اند یک تیم تبلیغاتی را ساخته اند ولی آیا به جز افرادی که خارج از ایران در رشته تبلیغات یا در رشته های مشابه آن تحصیل کرده اند ما مشاور تبلیغات در ایران تا به امروز داشتیم؟؟؟

من هم مثل خیلی ها در رشته ای که علاقه چندانی نداشتم تحصیل میکردم ولی به واسطه دیدگاهم به عقب برگشتم و از نو شروع کردم با نظر به اینکه “جلوی ضرر را از هرجایی بگیری منفعته” به نظر من یکی بودن رشته تحصیلی، شغل و علاقه میتواند احتمال رسیدن به موفقیت در آن زمینه را افزایش دهد تا آنکه به عنوان مثال در رشته مهندسی تحصیل کرده و تنها با گذراندن چند ساعت ورکشاپ آموزشی و شرکت در سمینار های تبلیغاتی مدعی تبلیغات و یا بازاریابی باشیم.

در سال ۱۳۹۴ همزمان با فعالیت در آژانس تبلیغاتی در رشته عمران تحصیل میکردم و به واسطه علاقه ای که به ارتباطات، تبلیغات، فروش و بازاریابی داشتم تمام تلاشم را کردم تا در رشته مدیریت تبلیغاتادامه تحصیل دهم.

این تلاش بی نتیجه نبود، پس از فارغ التحصیلی در مدرسه تبلیغات ویژه، در بهمن سال ۱۳۹۶ در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد ۱۲ تهران مقطع کاردانی تبلیغات را به پایان رساندم و پس از آن در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد ۴۴ تهران کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری را آغاز کردم.

امیدوارم به تخصص یکدیگر احترام بیشتری بگذاریم.

 

تیم ما به تخصص ها احترام میگذارد …


به همین دلیل از افراد متخصص در تمامی زیر شاخه های تبلیغات کمک گرفتیم تا یک تیم حرفه ای تبلیغات بسازیم

از دید عموم جامعه که خیلی از مشاغل از جمله تبلیغات که زیر شاخه ای از بیزینس محسوب میشود احتیاجی به تخصص ندارد و هر شخصی که توانایی کار با نرم افزار های گرافیکی را داشته باشد میتواند ادعای تبلیغات کند در صورتی که گرافیک بخش کوچکی از تبلیغات محسوب میشود، حتی ممکن است در بسیاری از پروژه های تبلیغاتی نسبت به آن احساس نیاز نشود، جالبتر اینکه غالبا بیزینس رو ذاتی میدونن و میگن کسی که در یک خانواده صاحب کسب و کار متولد میشود ذاتا بیزنس را آموخته و به احتمال زیاد در کسب و کار خود موفق است، شاید تا ۱۰ سال قبل این چنین بود ولی در حال حاضر حتی فروشندگی هم در دانشگاه تدریس میشود و یک رشته تحصیلی به آن اختصاص داده شده

به همین دلیل کسب و کارها یکی پس از دیگری با شکست مواجه میشوند چون هنوز مثل ۱۰ سال قبل رفتار میکنند در صورتی که بازار تا به امروز خیلی تغییر کرده

 

چرا تبلیغات و رعایت اصول بیزنس اینقدر مهم شد ؟؟؟


زمانی که با صاحبان کسب و کار صحبت میکنی یک جمله تکراری میشنوی (اوضاع خیلی خرابه ) این جمله یعنی یا مصرف کننده این محصول دست از مصرف کشیده و یا برای مصرف روزانه هزینه نمیکنه ولی من میخوام از یه زاویه دیگه نگاه کنم، من میگم اوضاع کسب و کار خراب نیست و مردم همچنان همان میزان محصولات که در ۱۰ سال گذشته به صورت روزانه مصرف میکردند مصرف میکنند تنها تفاوت با ۱۰ سال گذشته این شده که  روش های کسب و کار تغییر کرده

به عنوان مثال الان از یک آژانس تلفنی درون شهری سوال کنید که چقدر از شرایط کار رضایت دارد، شک نکنید که میگه اوضاع کار اصلا خوب نیست حتی اجاره مغازه هم در نمیاد ، قطعا این جمله به گوش شما آشناست ولی آیا مردم دیگر نیاز به جابجایی و استفاده از تاکسی ندارند یا چون ارزش دلار بالا رفته مصرف کننده و مخاطب دیگه توانایی استفاده از این سرویس رو نداره؟

جواب این صورت مسئله ربطی به دلار و قدرت خرید مصرف کننده و یا وضعیت اقتصادی نداره چون در همین حین که آژانس های تلفنی وضعیت خوبی ندارند و یکی پس از دیگری در این بازار کسب و کار شکست میخورند تاکسی های آنلاین مثل اسنپ، تپسی و … روز به روز مخاطب بیشتری پیدا میکنند و تعداد این نوع استارتاپ ها افزایش پیدا میکنه پس اوضاع خوبه فقط روش ها تغییر کرده و دیگر مثل سابق یک نفر به عنوان بنیانگذار یک کسب و کار به تنهایی نمیتواند بدون توجه به رفتار رقبا ، نیاز سنجی جامعه و پیشبینی آینده صنعتش زنده بماند. همه این موارد احتیاج به تخصص دارد و رقبای شما از مشاوره این متخصصین استفاده میکنند. چنانچه شما هم این کار را نکید متاسفانه باید بگم که شکست میخورید

تیم ارتباطات خلاق هامد با تمامی تخصص های در حوزه ارتباطات بازاریابی آماده ترسیم مسیر روشن برای تمامی کسب و کارهات