تولید محتوا و نویسندگی در تبلیغات

سناریو نویسی:

اغلب کارفرمایان و صاحبان کسب و کار مسولیت ساخت فیلم های تبلیغاتی را به عهده کارگردان های تبلیغاتی گذاشته و در نهایت از خروجی و فیدبک دریافتی ناراضی هستند. در صورتی که از خروجی کار رضایت داشتند عجیب بود چون قطعا کارگردان صرفا اصول تولید و موارد مربوط به ساخت را رعایت کرده و تخصص تبلیغاتی ندارد. در روند حرفه ای سناریو فیلم تبلیغاتی توسط کپی رایتر تدوین میشود زیرا کپی رایتر محتوایی تولید میکند با هدف اینکه پیام جهت فروش و بازاریابی ارسال شود ولی کارگردان به دنبال تولید فیلمی است که مخاطب بپسندد و بین این دو هدف تفاوت های زیادیست

کپی رایتر یا نویسنده تبلیغات مخاطب هدف فعالیت ارتباطی را به خوبی میشناسد و علایق و سلایق او را میداند کپی رایتر با در نظر گرفتن مدل AIDA برای تاثیر گذاری روی مخاطب پیش میرود،در ابتدا سعی میکند با سناریو توجه مخاطب را جلب کند بعد برای او علاقه ایجاد کند تا بقیه داستان را دنبال کند سپس مخاطب را متقاعد کرده که این محصول یا سرویس ما مشکلی از تو رفع میکند یا به نیاز تو پاسخ میدهد و در نهایت او را وادار به عمل و انجام کاری که هدف آن تبلیغ است کند،

سناریو فیلم تبلیغاتی خلاق و متناسب با نیاز مخاطب شما به وایرال شدن ویدئو های تبلیغاتی شما کمک میکند و علاوه بر درگیر کردن مخاطب، مخاطب را ترغیب به اشتراک گذاری آن ویدئو میکند.

تیم ارتباط خلاق هامد به تخصص ها احترام گذاشته و از فردی که در زمینه نویسنده گی تبلیغات آموزش دیده استفاده میکند

 

 

 

 

 

 


 

تولید محتوای پیامک:

پیامک بر خلاف کم هزینه بودن میتواند یکی از تاثیر گذارترین نوع تبلیغات باشد در صورتی که محتوایی متناسب با نیاز مخاطب برای او ارسال شود

محتوایی که در ابتدا توجه ایجاد کند تا مخاطب با درگیر شدن یکی از احساسات مثل کنجکاوی راغب به جستجو در پیامک برای فهمدن موضوع باشد

لحن پیامک اهمیت بالایی دارد چون یکی از موضوعاتی که توجه ایجاد میکند تا شما یک پیشنهاد ترغیب کننده به مخاطب بدهید لحن و جذابیت محتوا برای مخاطب است هر چه این لحن به خواسته مخاطب نزدیک باشد او را بیشتر به خواندن پیامک تبلیغاتی ترغیب میکند. منظور از خواسته لحنی که مخاطب با آن احساس راحیی کند و بتوان با ان دل مخاطب را به دست آورد به عنوان مثال برخی مخاطبین ممکن است با خندادنشان در ابتدا بتوان دلشان را به دست آورد و سپس حرفمان را بزنیم و این باعث شود تا بیشتر به حرف ما اعتماد کند، یعنی احساس کند از یک اشنا این حرف را شنیده تا یک غریبه

سعی کنید با لحجه ها و گویش های محلی با مخاطب ارتباط برقرار کنید تا مخاطب بین شما و خودش فاصله نبیند

نمونه پیامک های تیم ارتباطات خلاق هامد را با اطلاعات مختصری از مخاطب هدفش میتوانید در بخش نمونه کارها مشاهده کنید

 

 

 

 

 

 

 

 


 

کپشن نویسی:

کپشن پست های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی در راستای کامل کردن پست و تصویر تبلیغاتی شما میپردازد و بخشی از تبلیغ شما به حساب میرود

برخی افراد از کپشن برای ترجمه و تفسیر پست و تصویر استفاده میکنند که این کاملا اشتباه است

کپشن و متن در راستای کامل کردن تبلیغ عمل میکند بسیاری از کارفرماها برای نوشتن کپشن ها در فضای مجازی نیازی به تخصص نمیبینند و این عمل را بسیار پیش پا افتاده و ساده میدانند در صورتی که برای برخی کسب و کارها یک صفحه اینستاگرام در صورت رعایت اصول به تنهایی میتواند به فعالیت های ارتباطی و نیاز تبلیغاتی ان کسب و کار پاسخ دهد و در صورتی که قواعد رعایت نشود با درگیر کردن تمام رسانه ها هم نمیتوان پیام خود را به مخاطب رساند

برای ارسال پیام به مخاطب و حتی انتخاب رسانه برتر با توجه به مخاطب ابتدا باید او را به خوبی بشناسیم

 

 

 

 

 


هشتگ نویسی:

در نوشتن هشتگ خودتان را به جای مخاطب فرض کنید و از طرف او بنویسید

زمانی میتوان خود را به جای مخاطب هدف تبیلغ فرض کنید که شناخت کافی از او داشته باشید و جزئیات را در مورد او بدانیم

به عنوان مثال هنگامی که مخاطب هدف ما مادران خانه دار بالای ۳۵ سال داری تحصیلات زیر دیپلم هستند و تبلیغ ما در خصوص پزشکان باشد چنانچه ما از هشتگ پزشک را استفاده کنیم قطعا مسیر را اشتباه رفتیم چون آن مادر که گروه هدف فعالیت ارتباطی ما هستند هشتگ دکتر را سرچ میکند

در صورتی که اگر مخاطب هدف ما به دانشجویان مقطع ارشد تغییر کند هشتگ پزشک کاربردی تر است

تیم ارتباطات خلاق هامد از افراد متخصص برای شناسایی مخاطب و تولید محتوای متناسب با نیاز او استفاده کرده و در این زمینه شما را همراهی میکند

 

 

 

 

 


تدوین شعار های تبلیغاتی:

شعار های تبلیغاتی یا اصطلاحا همان تگ لاین مدت زمان زیادی همراه برند شماست و در انتخاب آن باید بسیار دقیق و اصولی عمل کنید برخی تگ لاین ها بر اساس پیشنهاد ارزش برند شکل میگیرند و پیشنهادی به مخاطب میدهند

 

 

 

 

 


تولید محتوای دیجیتال:

دیجیتال یک رسانه ای هست که هزینه بسیار پایینی دارد و در دسترس عموم جامعه ولی این موضوع دلیل بر این نیست که هر موضوع و تبلیغی در رسانه های دیجیتال به خوبی دیده میشود

 

شاید در ابتدا به دلیل کمبود محتوا اینگونه بود ولی در حال حاضر به دلیل وجود محتوای مناسب برای مخاطب خاص دیگر این چنین نیست و در این بازار رقابتی کسی در تولید محتوا میتواند موفق باشد که بخشی از اصول نویسندگی تبلیغات را رعایت کند و مخاطب و لحن او را به خوبی بشناسد